Covalis

Leveranciersontwikkeling

Veel kennis en innovatie komt van leveranciers. Voor waarde-creatie naar uw klanten toe zijn uw leveranciers dus erg belangrijk. Het is de uitdaging om de juiste expert uit de leveranciersmarkt te halen en/of uw bestaande leveranciers te ontwikkelen in de richting waar uw keten om vraagt.

Leveranciersontwikkeling is het herkennen wat leveranciers in hun genen hebben en hoe u ze kunt ontwikkelen tot een volwassen ketenpartners. De Toyota 4P management principes vormen de basis voor leveranciers ontwikkeling. Een managementbenadering van echt samenwerken om de 'verborgen waarde' van uw keten in steeds betere resultaten om te zetten. Respect voor elkaar, elkaar uitdagen en helpen tot meer zijn hierbij de speerpunten.

Het structureren en faciliteren van leveranciersontwikkeling wordt een steeds belangrijke taak voor inkopende organisaties. Ook leveranciers zien nut en noodzaak van de wederkerigheid in feedback. Het vormt een bron van innovatie. Immers leveranciersontwikkeling zet anderen aan het denken, zodat men in beweging komt.

Naar training: Leveranciersontwikkeling

Deze kennis delen?